Australia’s Consumer Commission takes Valve to court due to Steam’s refund policy | La Comisión del Consumidor de Australia lleva a Valve a a la corte debido a la política de reembolso de Steam

Australian Competition and Consumer Commission (ACCC) & Valve
Australian Competition and Consumer Commission (ACCC) & Valve

[EN]: The Australian Competition and Consumer Commission (ACCC) is taking Valve to court over the refund policy on the game distribution service Steam. The ACCC says this specific policy goes against the Australian Consumer Law.

The ACCC website says Valve is responsible for “false or misleading representation” due to the following:

  • consumers were not entitled to a refund for any games sold by Valve via Steam in any circumstances;
  • Valve had excluded, restricted or modified statutory guarantees and/or warranties that goods would be of acceptable quality;
  • Valve was not under any obligation to repair, replace or provide a refund for a game where the consumer had not contacted and attempted to resolve the problem with the computer game developer; and
  • the statutory consumer guarantees did not apply to games sold by Valve.

Even though Valve does not have offices in Australia, it sells digital goods to the citizens of Australia, and that’s enough to take Valve  to federal court. The Chairman of the ACCC, Rod Sims, said: “The Australian Consumer Law applies to any business providing goods or services within Australia. Valve may be an American based company with no physical presence in Australia, but it is carrying on business in Australia by selling to Australian consumers, who are protected by the Australian Consumer Law.”

Valve also offers an exception to its refund policy [As with most software products, unless required by local law, we do not offer refunds or exchanges on games, DLC or in-game items purchased on our website or through the Steam Client. Please review Section 3 of the Steam Subscriber Agreement for more information], but according to the Chairman, who is aware of that part of the policy, he states: “But there’s a lot of text that uses language that says all sort of stuff about warranties and denies rights. Just having one disclaimer doesn’t void that.”

Valve’s Doug Lombardi said: “We are making every effort to cooperate with the Australian officials on this matter, while continuing to provide Steam services to our customers across the world, including Australian gamers.”

[ES]: La comisión de la competencia y del consumidor de Australia (ACCC en inglés) está llevando a Valve a la corte sobre la política de reembolso en el servicio de distribución de juegos Steam. La ACCC dice que esta política específica va en contra de la Ley del Consumidor de Australia.

El sitio web de la ACCC dice que Valve es responsable de “representación falsa o engañosa” debido a lo siguiente:

  • los consumidores no tenían derecho a un reembolso por cualquiera de los juegos vendidos por Valve a través de Steam en cualquier circunstancia;
  • Valve había excluido, restringido o modificado las garantías y/o garantías estatutarias de que los bienes serían de calidad aceptable;
  • Valve no tenía ninguna obligación de reparar, sustituir o proporcionar el reembolso de un juego en el que el consumidor no se había puesto en contacto y trató de resolver el problema con el desarrollador de juegos de computadora; y
  • las garantías legales del consumidor no se aplicaban a los juegos que se venden por Valve.

A pesar de que Valve no tiene oficinas en Australia, sí vende productos digitales a los ciudadanos de Australia, y eso es suficiente para llevar a Valve a la corte federal. El presidente de la ACCC, Rod Sims, dijo: “La Ley del Consumidor de Australia se aplica a cualquier negocio que proporciona bienes o servicios dentro de Australia. Valve puede ser una empresa con sede americana sin presencia física en Australia, pero efectua operaciones en Australia vendiendo a los consumidores australianos que están protegidos por la Ley del Consumidor de Australia “.

Valve también ofrece una excepción a su política de reembolso [Al igual que con la mayoría de los productos de software, a menos que sea requerido por la ley local, no ofrecemos reembolsos o intercambios sobre juegos, contenido descargable u objetos de juego adquiridos en nuestro sitio web o a través del cliente de Steam. Por favor revise la sección 3 del Acuerdo de suscriptor de Steam para más información], pero según el presidente de la ACC, que tiene conocimiento de esa parte de la política, declara: “Pero hay una gran cantidad de texto que utiliza un lenguaje que dice todo tipo de cosas acerca de las garantías y niega los derechos. Sólo tener un descargo de responsabilidad no anula eso “.

Doug Lombardi, de Valve, dijo: “Estamos haciendo todo lo posible por cooperar con las autoridades australianas sobre este asunto, sin dejar de ofrecer los servicios de Steam a nuestros clientes en todo el mundo, incluyendo a los jugadores australianos”.

[Source/Fuente]: Kotaku Australia: The ACCC is suing Valve [http://www.kotaku.com.au/2014/08/the-accc-is-suing-valve/];  The ACCC On Valve’s Refund Policy: “We Had To Take It To Court” [http://www.kotaku.com.au/2014/08/the-accc-on-valves-refund-policy-we-had-to-take-it-to-court/]; Valve responds to being sued by the ACCC [http://www.kotaku.com.au/2014/08/valve-responds-to-being-sued-by-the-accc/].

Leave a Reply

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s