Computer system designs Mario levels after watching them on Twitch or YouTube | Sistema computarizado diseña niveles de Mario tras verlos en Twitch o YouTube

Computer system designs Mario levels after watching them on Twitch or YouTube | Sistema computarizado diseña niveles de Mario tras verlos en Twitch o YouTube
Computer system designs Mario levels after watching them on Twitch or YouTube | Sistema computarizado diseña niveles de Mario tras verlos en Twitch o YouTube

[EN]: Researchers at Georgia Tech have created a computer system that sees Super Mario Bros. gameplay videos in YouTube or Twitch and creates its own “original new sections” of the classic title.

By analysing gameplay as well as elements (such as blocks, pipes or coins) in the levels from the classic and renowned platform video game Super Mario Bros., the computer system re-positions the elements into the game. It also analyzes player behavior.

“An initial evaluation of our approach indicates an ability to produce level sections that are both playable and close to the original without hand coding any design criteria,” said Matthew Guzdial, lead researcher and Ph.D. student in Computer Science at Georgia Tech.

“Our system creates a model or template, and it’s able to produce level sections that have never been seen before, do not appear random and can be traversed by the player,” says Mark Riedl, associate professor of Interactive Computing.

The research is titled “Toward Game Level Generation from Gameplay Videos.”

[ES]: Los investigadores de Georgia Tech han creado un sistema informático que observa vídeos del juego Super Mario Bros. en YouTube o Twitch y crea sus “nuevas secciones originales” propias del título clásico.

Mediante el análisis del juego, así como los elementos (tales como bloques, tubos o monedas) en los niveles del videojuego de plataformas clásico y reconocido Super Mario Bros., el sistema informático reposiciona los elementos en el juego. También analiza el comportamiento del jugador.

“Una evaluación inicial de nuestro enfoque indica una capacidad de producir secciones de niveles que son tanto jugables y cerca de la original, sin la codificación a mano de cualquier criterio de diseño”, dijo Matthew Guzdial, investigador principal y estudiante Ph.D. de ciencias de la computación en Georgia Tech.

“Nuestro sistema crea un modelo o plantilla, y es capaz de producir secciones de niveles que nunca se han visto antes, no aparecen al azar y puede ser atravesados por el jugador”, dice Mark Riedl, profesor asociado de computación interactiva.

La investigación se titula “La generación de niveles de juegos por medio de videos de juegos en acción”.

[Source/Fuente]: Georgia Tech: Georgia Tech Researchers Train Computer to Create Games by Watching YouTube.

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