Verizon now says “Hola” with its new online customer service in Spanish | Verizon ahora dice “Hola” con su nuevo servicio al cliente en línea en español

Verizon now says "Hola" with its new online customer service in Spanish | Verizon ahora dice "Hola" con su nuevo servicio al cliente en línea en español
Verizon now says “Hola” with its new online customer service in Spanish | Verizon ahora dice “Hola” con su nuevo servicio al cliente en línea en español

[EN]: Verizon announced today the launch of its new online customer service in Spanish giving customers a new option when contacting the mobile service provider whenever they need assistance.

With this brand-new service, generations of Latinos can select the language of their choice. Verizon recognizes the presence of Latinos in the US.

“With Hispanics representing 18% of the U.S. population, and 29% of them being Spanish preferred, Verizon is taking another step forward in enhancing the customer service experience for this consumer base with the launch of Verizon Spanish Chat – an online chat for wireless customer support service offered in Spanish,” said Jessica Thorpe, Public Relations Manager – CSR & Multicultural Communications at Verizon, via the news post.

The Spanish Chat service will offer the same services customers get on the phone, including general questions, billing information, tech support, and other issues. The new team offering services in Spanish is located in El Paso, TX, and is available from Monday to Friday from 6:00am to 11:00pm (Mountain Standard Time) and Saturday and Sundays from 9:00am to 9:00pm. (Mountain Standard Time).

[ES]: Verizon anunció hoy que el lanzamiento de su nuevo servicio al cliente en línea en español dando así una nueva opción al contactarse con el proveedor de servicio móvil cada vez que necesiten ayuda.

Con este servicio completamente nuevo, las generaciones de latinos pueden seleccionar el idioma de su elección. Verizon reconoce la presencia de los latinos en los EE.UU.

“Considerando que los hispanos representan el 18% de la población estadounidense, y que el 29% de ellos prefiere comunicarse en español, Verizon sigue avanzando para mejorar la experiencia de servicio al cliente de este grupo de consumidores con el lanzamiento del Chat en Español de Verizon – un servicio de chat en línea para ayudar a los clientes de telefonía móvil en español”, dijo Jessica Thorpe, gerente de relaciones comunitarias y comunicaciones multiculturales de Verizon, vía la publicación de la noticia.

El servicio de Chat en español ofrecerá los mismos servicios que los clientes reciben por teléfono, incluyendo preguntas en general, información de facturación, soporte técnico, y otros asuntos. El nuevo equipo que ofrece servicios en español se encuentra en El Paso, Texas, y está disponible de lunes a viernes de 6:00am a 11:00pm (hora estándar de la montaña) y el sábado y domingo desde las 9:00am a 9:00pm (hora estándar de la montaña).

[Source/Fuente]: Verizon: A New Option Arrives With Verizon Spanish Chat & Llega una Nueva Opcion con el Chat en Espanol de Verizon.

Leave a Reply

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s