Miyamoto reveals Pikmin 4 is very close to completion, says Galaxy 3 a possibility, and shows how World 1-1 of SMB was made | Miyamoto revela que Pikmin 4 está muy cerca de completarse, que Galaxy 3 es una posibilidad, y muestra cómo se hizo el mundo 1-1 de SMB

Miyamoto reveals Pikmin 4 is very close to completion, says Galaxy 3 a possibility, and shows how World 1-1 of SMB was made | Miyamoto revela que Pikmin 4 está muy cerca de completarse, que Galaxy 3 es una posibilidad, y muestra cómo se hizo el mundo 1-1 de SMB
Miyamoto reveals Pikmin 4 is very close to completion, says Galaxy 3 a possibility, and shows how World 1-1 of SMB was made | Miyamoto revela que Pikmin 4 está muy cerca de completarse, que Galaxy 3 es una posibilidad, y muestra cómo se hizo el mundo 1-1 de SMB

[EN]: In an Eurogamer interview long embargoed for Nintendo until today, Shigeru Miyamoto reveals Pikmin 4 is very close to completion, says Galaxy 3 is a possibility, and shows how World 1-1 of Super Mario Bros. was made.

Along with Takashi Tezuka, the famous game designer told Eurogamer back in July about this upcoming sequel, but the reason for the embargo is still unknown. It could have been another great announcement to hear back in June for E3, still, what may be weirder is not yet knowing the release date of the game and what platform will Pikmin 4 be released for. Will it be coming to the Wii U, 3DS or NX? “It’s actually very close to completion. Pikmin teams are always working on the next one.” In a separate statement, Nintendo told Eurogamer the following statement: “We can confirm that Pikmin 4 is in development but that is all we can confirm at present.”

About a new Galaxy game, Miyamoto mentioned there’s a possibility but not a chance that the game will arrive on the Wii U, “[A new Mario Galaxy] is always in discussion,” Miyamoto told Eurogamer. “We’re always thinking, is there a middle ground where people who do enjoy the 3D worlds of Galaxy and those who enjoy New Super Mario Bros. can both enjoy it? We’re always looking at those opportunities”. He continued: “On the other hand, me and [Yoshiaki] Koizumi-san, director of Galaxy, are always looking to challenge Galaxy and do another 3D action title; however we can’t make so many games at once in parallel.”

Perhaps what is most interesting is something gamers have been waiting for years: how Miyamoto worked on World 1-1 of Super Mario Bros. It is perhaps one of the most well-known stages in video games. In the video, Miyamoto goes through the process of this stage. “Of course, the original Super Mario for me was memorable, as it was the first one I did as a game designer, so that one is very dear to my heart.”

With the arrival of Super Mario Maker tomorrow, all Mario fans must watch this important lesson especially if interested in game design. “Once the player realizes what they need to do, it becomes their game. And so once that happens, we can start introducing surprises and then build upon that.”

[ES]: En una entrevista a Eurogamer embargada por Nintendo hasta hoy, Shigeru Miyamoto revela que Pikmin 4 está muy cerca de completarse, que Galaxy 3 es una posibilidad, y muestra cómo se hizo el mundo 1-1 de Super Mario Bros.

Junto con Takashi Tezuka, el famoso diseñador de videojuegos le dijo a Eurogamer en julio acerca de este próxima secuela, aunque la razón por este embargo aún se desconoce. Podría haber sido otro gran anuncio que escuchar en junio durante el E3, sin embargo, lo que puede ser más raro aún es no saber la fecha de lanzamiento del juego y en qué plataforma se estrenará Pikmin 4. ¿Llegará al Wii U, 3DS ó NX? “En realidad está muy cerca de su finalización. Los equipos Pikmin siempre están trabajando en la próxima”. En otro comunicado, Nintendo le informó a Eurogamer la siguiente declaración: “Podemos confirmar que Pikmin 4 está en desarrollo, pero eso es todo lo que podemos confirmar en la actualidad”.

Acerca de un nuevo juego Galaxy, Miyamoto mencionó que hay una posibilidad, pero no la chance de que el juego vaya a llegar al Wii U, “Está en discusión [Un nuevo Mario Galaxy] siempre”, dijo Miyamoto a Eurogamer. “Siempre estamos pensando, ¿hay un punto medio donde la gente que sí disfruta de los mundos en 3D de Galaxy y aquellos que disfrutan de los New Super Mario Bros. puedan ambos disfrutar de ella? Siempre estamos buscando esas oportunidades”. Y continuó: “Por otro lado, yo y [Yoshiaki] Koizumi, director de Galaxy, siempre estamos buscando desafiar a Galaxy, y hacer otro nuevo título de acción en 3D, sin embargo no podemos hacer tantos juegos a la vez en paralelo”.

Tal vez lo más interesante es algo que los jugadores han estado esperando durante años: cómo Miyamoto trabajó en el mundo 1-1 de Super Mario Bros. Es quizás una de las etapas más conocidos de los videojuegos. En el vídeo, Miyamoto pasa por el proceso de esta etapa. “Por supuesto, el Super Mario original para mí fue memorable, ya que fue el primero que hice como diseñador de juegos, por lo que uno llega muy de cerca a mi corazón”.

Con la llegada de Super Mario Maker mañana, todos los fans de Mario deben ver esta importante lección sobre todo si están interesados en diseño de videojuegos. “Cuando el jugador o la jugadora se da cuenta de lo que tiene que hacer, se convierte en su juego. Y así, una vez que eso sucede, podemos empezar a introducir sorpresas y luego basarse en eso”.

[Vídeos]:

[Source/Fuente]: Eurogamer: Video: Miyamoto on how Nintendo made Mario’s most iconic level; Super Mario Galaxy 3 possible, but not before Nintendo’s next console; Pikmin 4 in development and “very close to completion.”

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