Oculus removes software check that stopped users from playing Rift games on HTC Vive | Oculus quita software de verificación que detuvo a los usuarios de jugar juegos del Rift en el HTC Vive

Oculus removes software check that stopped users from playing Rift games on HTC Vive | Oculus quita software de verificación que detuvo a los usuarios de jugar juegos del Rift en el HTC Vive
Oculus removes software check that stopped users from playing Rift games on HTC Vive | Oculus quita software de verificación que detuvo a los usuarios de jugar juegos del Rift en el HTC Vive

[EN]: In the most recent update for its Oculus Rift VR device, Oculus removes software check that stopped users from playing Rift games on HTC Vive after trying hard to stop users from making use of a third-party software called Revive used to crack the HTC Vive’s DRM (digital rights management).

Even though the DRM removal wasn’t even announced or mentioned on the recent update, Oculus VR did confirm this to Ars Technica and others by stating it “will not use hardware checks as part of DRM on PC in the future.”

The author of Revive seemed surprised by his statement when he said: “I’ve only just tested this and I’m still in disbelief, but it looks like Oculus removed the headset check from the DRM in Oculus Runtime 1.5. As such I’ve reverted the DRM patch and removed all binaries from previous releases that contained the patch.”

[ES]: En la actualización más reciente para su dispositivo Oculus Rift VR, la empresa Oculus quita software de verificación que detuvo a los usuarios de jugar juegos del Rift en el HTC Vive tras haber tratado de detener a que los usuarios hagan uso de un software de terceros llamado Revive usado para quitar la DRM (gestión de derechos digitales) del HTC Vive.

A pesar de que la eliminación del DRM ni siquiera se había anunciado ni mencionado en la reciente actualización, Oculus VR confirmó esto a Ars Technica y a otros medios, afirmando que “no va a usar los controles de hardware como parte del DRM en PC en el futuro”.

Los autor de Revive parecía estar sorprendido por su declaración cuando dijo: “Yo sólo he probado esto y todavía estoy en la incredulidad, pero parece que Oculus retiró la verificación auricular del DRM en el runtime (tiempo de ejecución) 1.5 de Oculus (Oculus Runtime 1.5 en inglés). Como tal, me revertido los parches DRM y he eliminado todos los binarios de las versiones anteriores que contenían el parche”.

[Source/Fuente]: Ars Technica: Oculus reverses course, dumps its VR headset-checking DRM.

Leave a Reply

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s