Sony wants to aggressively enter the mobile gaming marketplace | Sony quiere entrar agresivamente al mercado de los juegos móviles

Sony wants to aggressively enter the mobile gaming marketplace | Sony quiere entrar agresivamente al mercado de los juegos móviles
Sony wants to aggressively enter the mobile gaming marketplace | Sony quiere entrar agresivamente al mercado de los juegos móviles

[EN]: In an interview with Financial Times, Sony CEO Kaz Hirai said Sony wants to aggressively enter the mobile gaming marketplace, mainly due to the success of the Pokémon Go augmented reality app.

“[Mobile gaming] is something we are aggressively getting into,” the Sony chief executive told Financial Times during the IFA consumer electronics show in Berlin, Germany. “It’s quite a shift from being just a console-based business to being on mobile phones as well.”

Both Sony and Nintendo have kept their intellectual properties outside of the mobile gaming smartphone atmosphere. Nintendo has relied mainly on its own Nintendo 3DS devices to prosper, while Sony has already abandoned bringing PlayStation titles to its own Xperia lineup of Android devices. However, Nintendo has seen a start on devices with Miitomo and Pokémon Go.

“Pokémon Go is a real game-changer. I’m very interested in the fact that it has the potential to really change the way people move, literally,” Hirai said.

While Hirai has seen success with sales of its PlayStation 4 console, he recognizes the importance of the mobile gaming market in Japan. The Financial Times post says “The Japanese spend more on mobile games per capita than any other nation in the world, followed by South Korea and China.” The company is already working on mobile gaming since the creation of its studio ForwardWorks Corporation in March 2016.

[ES]: En una entrevista con el Financial Times, el jefe ejecutivo Kaz Hirai de Sony dijo que Sony quiere entrar agresivamente al mercado de juegos móviles, debido principalmente al éxito de la app de realidad aumentada Pokémon Go.

“Estamos entrando agresivamente [al campo de los juegos móviles]”, dijo el jefe ejecutivo de Sony al Financial Times durante el show de electrónica de consumo IFA en Berlín, Alemania. “Es un gran cambio de ser sólo un negocio basado en consolas a estar en los teléfonos móviles también”.

Ambos Sony y Nintendo han mantenido sus propiedades intelectuales fuera de la atmósfera de juegos móviles en teléfonos inteligentes. Nintendo se ha basado principalmente en sus propios dispositivos Nintendo 3DS para prosperar, mientras que Sony ya ha abandonado planes de llevar títulos PlayStation a su propia línea de dispositivos Android llamada Xperia. Sin embargo, Nintendo ya ha dado inicio a dispositivos con Miitomo y Pokémon Go.

“Pokémon Go cambia las reglas del juego. Estoy muy interesado por el hecho de que tiene el potencial de cambiar realmente la manera en la que la gente se mueve, literalmente”, dijo Hirai.

Mientras que Hirai ha visto éxito con las ventas de la consola PlayStation 4, sí reconoce la importancia del mercado de juegos móviles en Japón. La entrada en Financial Times dice que “los japoneses gastan más en juegos móviles per cápita que cualquier otra nación en el mundo, seguido por Corea del Sur y China”. La compañía ya está trabajando en juegos móviles desde la creación de su estudio ForwardWorks Corporation en marzo de 2016.

[Source/Fuente]: Financial Times: Sony makes move on mobile gaming.

[Photo/Foto]: Sony Press Centre EU: Kaz Hirai – IFA 2016.

Leave a Reply

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s