Samsung stops worldwide sales and exchanges of Galaxy Note7 | Samsung detiene las ventas e intercambios del Galaxy Note 7 a nivel mundial

Samsung Galaxy Note7
Samsung Galaxy Note7

[EN]: Samsung ha anunciado recientemente el paro a nivel mundial de la distribución del controvertido teléfono inteligente Galaxy Note7. La empresa multinacional surcoreana está pidiendo a todos sus socios en todo el mundo para detener las ventas e intercambios del teléfono inteligente tan pronto como sea posible.

En su sitio web, la compañía dijo: “Estamos trabajando con los organismos reguladores pertinentes para investigar los casos reportados recientemente que implican al Galaxy Note7. Porque la seguridad de los consumidores sigue siendo nuestra máxima prioridad, Samsung pedirá a todos los socios operadores y minoristas a nivel mundial para detener las ventas e intercambios de la Nota Galaxy Note7, mientras que la investigación se lleva a cabo”.

Samsung también está pidiendo a los usuarios que apaguen y detengan el uso de la Galaxy Note7, ya sea el original o el de remplazo.

Tras reportes de que la Galaxy Note7 prendiese fuego o causara explosión debido a un fallo de la batería, Samsung había aconsejado primero a los usuarios de limitar el uso del teléfono inteligente mencionado o de intercambiar su dispositivo por el de otro modelo (como el Galaxy S7) o por la versión remplazo del Note7 (del que ya no se recomienda su uso).

El anuncio de Samsung viene después de que los distribuidores como Best Buy, Sprint y Verizon informaran al público temprano el día de hoy sobre el bloqueo de la venta de la versión sustitución del dispositivo.

“Seguimos comprometidos a trabajar diligentemente con las autoridades reguladoras apropiadas para tomar todas las medidas necesarias para resolver la situación”, dice Samsung.

La página de retiro del dispositivo también ha sido actualizada: http://www.samsung.com/us/note7recall/.

[ES]: Samsung has recently announced for a worldwide halt on distribution of the controversial Galaxy Note7 smartphone. The South Korean multinational company is asking all its partners around the world to stop sales and exchanges of the smartphone as soon as possible.

On its website, the company said: “We are working with relevant regulatory bodies to investigate the recently reported cases involving the Galaxy Note7. Because consumers’ safety remains our top priority, Samsung will ask all carrier and retail partners globally to stop sales and exchanges of the Galaxy Note 7 while the investigation is taking place.”

Samsung is also asking users to power down and stop the use of either the original or the replacement Galaxy Note7.

After reports of the Galaxy Note7 catching fire or exploding due to a battery flaw, Samsung had first advised users to limit the use of the mentioned smartphone or to exchange their devices for another model (such as the Galaxy S7) or a replacement Note7 (which are no longer recommended for use).

Samsung’s announcement comes after distributors such as Best Buy, Sprint and Verizon informed the public earlier today about blocking the sale of the replacement version of the device.

“We remain committed to working diligently with appropriate regulatory authorities to take all necessary steps to resolve the situation,” says Samsung.

The recall page has also been updated: http://www.samsung.com/us/note7recall/.

[Source/Fuente]: Samsung: Samsung will ask all global partners to stop sales and exchanges of Galaxy Note7 while further investigation takes place.

Advertisements

Leave a Reply

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s