Newzoo Report: Only 3% of Super Mario Run users purchased the fulll game | Informe de Newzoo: Solo el 3% de usuarios de Super Mario Run compraron el juego entero

Super Mario Run
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[EN]: The early success of Super Mario Run on iOS in terms of downloads didn’t bring the earning the company may have been expecting as only 3% of Super Mario Run users purchased the full game.

Though Nintendo’s first Mario iOS game got the top position with 50 million downloads in just a few days, the report by market research firm Newzoo says only 3% of 90 million downloads paid $10 to play the entire game. This means a large number of users didn’t purchased the demo and may have played the first three stages of the demo.

According to a report by WSJ:
“Market research firm Newzoo estimates that “Super Mario Run” has generated more than $30 million in gross revenue, which suggests about 3 million players have bought the full game.”

The reported 3% is still higher when compared to Candy Crush’s paying clients with 2%.

Will Nintendo switch its strategy to attract more people just in time for the release of Super Mario Run on Android?

[ES]: El éxito temprano de Super Mario Run en iOS en términos de descargas no llevó la ganancia que la compañía podría haber esperado ya que solo el 3% de los usuarios de Super Mario Run compraron el juego completo.

Aunque el primer juego Mario de Nintendo en iOS obtuvo la primera posición con 50 millones de descargas en pocos días, el informe de la firma de investigación Newzoo dice que sólo el 3% de 90 millones de descargas pagaron US$10 para jugar todo el juego. Esto significa que un gran número de usuarios no compró el juego, que solo hicieron la descarga y que quizás hayan jugado solo las tres primeras etapas de la demo.

Según un informe de WSJ:
“La firma de investigación Newzoo estima que “Super Mario Run” ha generado más de 30 millones de dólares en ingresos brutos, lo que sugiere que unos 3 millones de jugadores han comprado el juego completo”.

El 3% reportado es aún más alto en comparación con los clientes de pago de Candy Crush con un 2%.

¿Cambiará Nintendo su estrategia para atraer a más gente justo a tiempo para el lanzamiento de Super Mario Run en Android?

[Source/Fuente]: Wall Street Journal: Why Super Mario’s Run Was Short (subscription required).

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