Capcom Developer Interview 2012: Yoshiaki Hirabayashi & Motohide Eshiro

[EN]: TGS 2012 is over, but Capcom of Japan has shared today new content from the ones responsibles for some of the best games around. In the Investor Relations section of its web site, the company published two interviews written in English.

In the first interview, Yoshiaki Hirabayashi shares the story of his first time time at Capcom as a designer in older titles of RE to his current job as a first-time producer on RE6, the job involved in the story and development of the game, and the social media factor.

The second interview, with Motohide Eshiro, explains what led Capcom to ‘reinvent the series’, assign Dmc to a game developer not in Japan, cultural and religious differences, and strategies to promote the game.

[ES]: TGS 2012 ha terminado, pero Capcom de Japón ha compartido hoy nuevos contenidos de los responsables de dos de sus próximos juegos. En la sección Relaciones con Inversionistas de la página web, la compañía publicó dos entrevistas escritas en inglés.

En la primera entrevista, Yoshiaki Hirabayashi comparte la historia de su primera vez en Capcom como diseñador en títulos anteriores de RE a su trabajo actual como productor (por primera vez) en RE6, el trabajo involucrado en la historia y desarrollo del juego, y el factor de los medios sociales.

La segunda entrevista, con Motohide Eshiro, explica lo que llevó a Capcom a “reinventar la serie”, asignar Dmc a un desarrollador de juegos no en Japón, las diferencias culturales y religiosas, y estrategias para promover el juego.

[Source/Fuente]: Capcom Developer Interview 2012: Yoshiaki Hirabayashi [http://www.capcom.co.jp/ir/english/interview/2012/vol01/index.html]; Capcom Developer Interview 2012: Motohide Eshiro [http://www.capcom.co.jp/ir/english/interview/2012/vol02/index.html].

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