[EN]: Bandai Namco informed its plans to replace the company’s current purpose and logo. However, it seems like many fans are not happy with the new logo.
With the new slogan “Fun for All into the Future,” Bandai Namco “exists to share dreams, fun and inspiration with people around the world. Connecting people and societies in the enjoyment of uniquely entertaining products and services, we’re working to create a brighter future for everyone.”
The company also explained the reason for its new logo starting April 2022.
“Our current logo expresses the fusion of Bandai and Namco that was created when the two companies integrated,” says the press release. “It will be replaced with a new logo that reflects our new Purpose. All companies with “Bandai Namco” in their names will use this logo. And, in principle, companies with and without “Bandai Namco” in their names will display this new Group logo on all their products and services. This will enable us to bring together the value of all our products, services, and labels under one logo and elevate the brand value of the Bandai Namco Group in the global market.”
However, according to a Kotaku post (Archive), fans on Japan’s bulletin board 2ch are disappointed. “The previous one was better,” says one post. Another user wrote if there is really a need to change the logo. “No personality,” adds another user at 2ch.
Should Bandai Namco keep the current logo?
[ES]: Bandai Namco informó sus planes para reemplazar el propósito y el logotipo actuales de la compañía. Sin embargo, parece que muchos fanáticos no están contentos con el nuevo logotipo.
Con el nuevo lema “Diversión para todos en el futuro”, Bandai Namco “existe para compartir sueños, diversión e inspiración con personas de todo el mundo. Estamos trabajando para crear un futuro mejor para todos”.
La compañía también explicó el motivo de su nuevo logotipo a partir de abril de 2022.
“Nuestro logo actual expresa la fusión de Bandai y Namco que se creó cuando las dos empresas se integraron”, dice el comunicado de prensa. “Será reemplazado por un nuevo logo que refleja nuestro nuevo Propósito. Todas las empresas con “Bandai Namco” en sus nombres utilizarán este logo. Y, en principio, las empresas con y sin “Bandai Namco” en sus nombres mostrarán este nuevo Logotipo del grupo en todos sus productos y servicios. Esto nos permitirá unir el valor de todos nuestros productos, servicios y etiquetas bajo un solo logotipo y elevar el valor de marca del Grupo Bandai Namco en el mercado global”.
Sin embargo, según una publicación de Kotaku (Archivo), los fanáticos del tablón de anuncios 2ch de Japón están decepcionados. “El anterior fue mejor”, dice una publicación. Otro usuario escribió si realmente es necesario cambiar el logotipo. “Sin personalidad”, agrega otro usuario en 2ch.
¿Debería Bandai Namco mantener el logo actual?
[Bandai Namco | Logos]:
[Source/Fuente]: Bandai Namco: Bandai Namco Group Announces New Purpose and Corporate Logo – [Archive/Archivo].